lördag 18 februari 2017

Jobba hela helgen lång..


Jag jobbar hela långa helgen så jag har förberett ett inlägg.. ja jag gör ju nästan alltid det.. skriver nog ca 2 till 3 inlägg varje gång jag får tid.. sen schemalägger jag när som ska publiceras.. ganska smidigt det där.. om jag inte gjorde det så skulle bloggen nog aldrig uppdateras...




Jag tänkte att ni kanske vill kolla lite på dom ringar jag har gjort på sistone...


Dom här var det många som tycket om.. jag med.. älskar dessa månstenar..




Sen fick jag till en liten infattning till min månsten.
Alltså det var så himla svårt.. känner verkligen att jag skulle behöva gå en kurs i silversmide.. behöver lite bas kunskap känner jag.. 


och dessa små ametister.. verkligen en favorit!



sen gjorde jag ju den där ryska kärleksringen.. alltså jag älskar den verkligen.. tre små ringar som sitter ihop..
Jag har stämplat in mina barns bokstäver på varje ring.. 
så fint...


Det var den här ringen jag tänkte på när jag gjorde loggad till mitt lilla företag.. 
Och jag vet ni är jätte många som frågar när jag ska sälja och jag vill verkligen sätta igång men är så osäker på vilken form jag ska starta.. startar jag enskild firma så måste jag betala preliminär skatt varje månad och betala till redovisnings firma och lite andra kostnader.. och jag tror inte jag kommer hinna göra så många ringar och jag vet inte jag kommer sälja så många ringar heller.. så jag vet tror jag kommer att ha råd att driva min firma..då den kommer drivas till största delen av egna medel... rent krasst...
men tänker att jag kanske ska starta och söka momsbefrielse.. redovisa eventuell vinst och hålla "bokföring" för att kunna redovisa om skatteverket vill se... men jag känner så starkt att jag vill göra rätt för mig.. ja ni förstår.. det är jobbigt det här för mig... men tror nog att den formen är bäst att börja med..
för er som undrar finns info om det HÄR
Sen är det lite mera fix som ska göras innan jag kommer igång.. jag ska flytta bloggen och då ha en lite webbshop i samband med den tänkte jag..måste fota alla grejer som ska upp i shoppen och skriva beskrivningar och ja.. så det kommer ta sin lilla tid.. 


alltså tusan va fina ringarna blev.. måste skaffa mig en drumlare..
ser ni mina händer.. först jobbar jag inom vården och tvättar händerna ganska många gånger under dagen.. sen putsar jag silver på fritiden.. ja torrare och mer spruckna fingrar får man leta efter...



sen måste jag ju passa på och tacka alla er är med på min giveaway på mitt Instagram.. 
Ni är så många som hejar på mig och jag passerade 500 följare på instgram i fredags.. det är helt galet tycker jag.. mitt konto är ju bara ett litet privat konto lixom..
men ett mycket spretigt innehåll.. så wow tänker jag...
Jag är verkligen heeeelt blown away över hur många som deltar..

Tack tack tack!



Nej hörrni nu önskar jag er en fin helg och jag själv ska jobba heeeela långa dagen.. så ni som får.. krama om era nära och kära..
och glöm inte giveawayen..ni som inte hängt på än...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar