onsdag 22 februari 2017

Godaste nöt och fruktbollarna... ever!


Nu kära läsare ska ni få det bästa receptet på 
godaste bollarna ever..



Alltså ser ni vilka godingar... 


sen vet ju ni som har följt bloggen att jag inte är så där super duktig på att ange exakta mängderna..men jag försöker.. ok..

Frukt och Nötbollar..

ca 20 dadlar
1-2 nävar glutenfri havegryn
1-2 nävar nötter 
2 msk chiafrö
lite solrosfrön
lite sesamfrön
en skvätt vatten
2 msk kokosfett (smält)

Ta ut kärnorna ur dadlarna, tjoffa i allt i blendern och mixa..
spä med lite vatten för att få rätt konsistens..
rulla i kokos..

Alltså det är ju faktiskt fritt fram att ha i vad man känner för så det är så tusan gott med dadlar och dom tar ju verkligen över smaken om vi säger så...


Dom här två böckerna går varma här hemma.. jag brukar nog aldrig göra ett recept rätt av men så otroligt mycket bra inspiration i dessa böcker.. rekommenderar dom varm. 


nej nu ska jag mumsa i mig dessa godingar.. sen ska vi ut i pulkabacken, vi fick ju lite snö till sportlovet iallafall..

Kram

1 kommentar:

  1. Åh jag köpte Mera Vego nu på bokrean, är sjukt pepp på att kika i den och hitta massvis med ny inspiration!

    SvaraRadera