måndag 20 februari 2017

Måndag


ser ni..
 ungefär här kommer det att vara.. min lilla hörna..
och ser ni.. golvet och väggen är på plats.. nu ska det bara byggas arbetsyta och lite lister och finsnickeri.. sen så.. 



japp det blir nog bra det här.. 
som jag har längtat..
vet ni.. jag har typ slutat äta kött.. helt å hållet.. äter nästan bara vegetariskt.. men fisk och ägg kan jag nog inte vara utan.. så vegetariskt är det nog inte...men inget rött kött i iallafall..


jag som nästan alltid äter ägg till frukost.. men börjar få lite dåligt samvete för det också.. men jag väljer ägg med omsorg..


sen har jag nästan slutat äta mjölk produkter också.. växtbaserat är det mesta jag äter nu.. ja.. så är det..
och så läste jag detta om honungen och kände att detta var ju inte så bra.. jag visste verkligen inte om detta... tror nog jag måste välja honung med STOR omsorg efter jag läste HÄR 
Kolla in veganguiden om du inte gjort det..


Titta.. jag har stämplat skedarna här hemma.. vist är det fint.. alla har varsin sked.. den står det lite olika.. små meddelanden när man äter sin havre yoghurt..  det är lite mysigt..


Nej nu ska jag äta lite havre yoghurt och ägg och försöka knyta ihop detta spretiga blogginlägg för sedan sätta stenar i mina nygjorda ringar jag gjorde i går kväll.. Barnen är hos mormor på sportlovsmys och jag är ledig.. jag är heeelt själv hemma..  känns nästan lite konstigt..

Kram på er och hoppas ni alla får en underbar dag! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar