lördag 7 januari 2017

Super grön smoothie.. för den som vill...


Ok jag har verkligen super lite tid därför kommer en super snabb grön smoothie recept här..



1 avokado eller banan..
1 äpple
1-2 msk chiafrö
1 näve valfria nötter
1 msk kokosfett
1msk kokosflingor
ingefära
gurkmeja
1/2 citron (riv skal och pressa ur saft)
en dutt honung
1 msk baobab
 2 stora nävar baby spenat
vatten

sen kör allt i mixer.. fullt ös..


alltså hur gott är inte detta...


Jag älskar att ha topping på mina smoothies.. och så äter jag gärna dem med sked.. älskar lite tjockare smoothies..
Förr bloggade jag ganska mycket om just smoothie.. kolla in Här och 
Här och varför inte en chiapudding Här


så super enkelt att swisha ihop en jätte nyttig måltid..
testa vet ja..


och sen när jag ändå är i fart vill jag tipsa er om detta te.. så super gott alltså..

Kram på er men nu måste jag skynda..ja ni vet hur det är..

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar