onsdag 11 januari 2017

Sol och Månhälsning...


Jag går upp tidigt.. jag försöker slingar mig ur hennes grep och inte prassla för mycket med täcket.. på lätta fötter smyger jag..
Jag kokar vatten.. ingefära och citron..


jag sträcker ut min kropp försiktigt..
Jag hälsar solen välkommen.. om och om igen..
jag blir varm, jag får ny energi..
Det är min tid på dagen..


Jag dricker mitt vatten.. det gör mig gott..
sedan är det tid att gå in och väcka dom som ligger bland prassliga lakan och sover.. 


Det här är en av mina absoluta favorit böcker.. jag har bloggat om den förut.. du kan hitta det HÄR


Jag värmer mitt vatten..te som gör mig lugn..
Jag sträcker ut kroppen försiktigt..
Jag hälsar månen välkommen...
Jag blir lugn, jag går ner i varv..
Det är min tid på kvällen..


På lätta fötter smyger jag mig in.. 
försiktigt ner bland prassliga lakan.. lägger mig mellan dom som sover och känner mig lycklig..


Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar