lördag 26 november 2016

Renovering av dockhus...


japp ni har sett som förr.. alla mina tapetprover som jag dräller överallt...




 men nu ni.. Nu har dom kommit till användning..



Se här.. nya tapeter till den blivande julklappen.. nu missade jag ju självklart att fota hur jag gjorde men jag använde vanligt pappers lim och skar ut bitarna med ett rakblad.. super enkelt..





man tager vad man haver.. gammal väggfärg fick målas på dom andra väggarna..



utsidan fick sig också en makeover..



Jag ska senare köpa små glasspinnar och lägga som takplattor.. men det orkar ni inte vänta på.. det kommer ta tid.. får uppdatera med ett nytt inlägg om det senare.. men se va fint det blev..




jag kunde ju inte låta bli att flytta in lite tavlor också.. jätte bra tips att klippa ur små bilder på posters som finns i tidningar.. family living har alltid massa reklam i sin tidning för olika prints som passar utmärkt storleksmässigt till dockhus..



se här Mermaids belongs by the ocean.. av krickelin.


om ni undrar vad det är för tapeter jag använt så är det Emma von Bromssen som formgivit alla tapeterna jag har använt i dockskåpet.. mönsterpassningen låtsas vi inte om.. det får duga.. 



Så måste nog sötaste familjen flytta in också.. men dom får vänta lite med möbler.. lagom med tid kvar att försöka hitta lite mer möbler till huset innan jul..Tänker inte köpa några nya möbler till huset då det oftast finns mycket finare saker på loppis..
Detta är ett tips som jag många kan gör till Jul.. allt behöver inte köpas nytt.. bra för plånboken och bra för vår planet..


Kram

1 kommentar:

  1. Men oj så fint det blev, vilket jobb du gjort! Så himla bra julklapp på så många sätt; att du gjort det själv, återbrukat osv. Åh kan tänka mig att det verkligen kommer att uppskattas!

    SvaraRadera