söndag 25 september 2016

pepparkaksudden..


ja det kallas så.. bryggorna nere i Valloxsjön i Knivsta där det finns båtplatser...vi som har bott här länge säger nog bara pepparn.. dit skulle vi idag i alla fall.. 



jag och tistlar alltså.. på vägen ner till pepparn går vi förbi Knivstas brukshundsklubb.. tusan va fint dom har det.. vi spanade in deras agility bana och funderade på vilken ålder det egentligen var bäst att skaffa hund i...  


12 kanske... 3 tyckte klara.. jag med..








vi hittade massor att mata fiskarna med.. 
sen tillslut kom vi fram..


det va som extra fint idag.. himlen speglades så vackert i sjön.. och jag glömde för en sekund av att jag va själv med tre barn som inte kan simma nere vi bryggorna..


vi matade fiskarna i raketfart.. vissa var ju snabbare än andra om vi säger så...






medans vi andra matade färdigt fiskarna så hade Tula hittat en jätte stor ek.. den är magiskt trodde Stella.. "ja ja troll bor där" sa klara..


ja jag höll med Stella.. den är nog magisk..



på vägen hem hittade vi mer magiska saker.. äpplen som smakade päron eller kanske päron som ser ut som äpplen.. jag vet inte.. har aldrig sett eller smakat nå liknande..


hemma igen plockade vi upp allt vi hade i korgen.. å många skatter fick vi med hem..


Stella tyckte att det skulle va en till slånbärs kvist med.. visst viss.. nu blev det perfekt..


himla fint..


man får lägga dom nära hjärtat dom dagarna när man matar fiskar med slånbär och hittar magiska träd...när vi äter äpplena smakar päron..
dom är fina dom dagarna..

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar