lördag 24 september 2016

Lördag


började dagen med en mycket gul och stark gurkmeja shot.. jösses alltså.. man vaknar till vill jag lova.. kolla recept på gurkmeja shoten här.. sedan åkte övriga familjen till leo´s lekland och jag kunde äntligen åka och simma.. tusan så skönt det är.. som om allt bara rinner av en i vattnet.. 



efter simningen passade jag på att smita in på loppis...



 alltså jag blev helt kär i denna.. den är målad på baksidan av en gammal fotoram.. vet ej om det kanske är någon lokal konstnär som gjort denna men jag tycker att denna var underbar..


helt otroligt vacker..


jag hann till och med stanna på vägen hem å plocka lite blommor.. eller knycka är kanske mer rätt.. 



men jag glömde nästan.. kolla vad jag hittade!! Vilket loppis fynd.. 20 kr st.. jag var överlycklig, jag har så länge tänkt att jag ska köpa dessa böcker och ha hemma och läsa ur för mina tjejer.. jag har ingen minne av nästan nån bok ur skolan som handlade om en flicka.. och om det gjorde det så får ju nästan alltid denna lilla flicka oftast var nån skör liten sak.. prinsessa eller något annat passande så jag jobbar hårt med att visa dom att en annan bild också finns... nu tror jag och hoppas på att skolundervisningen är annan än när jag gick i skolan.. men inte mer om det..






nej fina ni.. nu ska jag ta och försöka lista ut vad jag ska ta och laga för middag..jag sträck läste Food Pharmacys bok igår så ni förstår jag går just nu och tänker en hel del på min tarmflora vilket känns helt nytt men helt fantastiskt bra... önskar er alla en super fin helg..

kram och ät mer grönkål.. för tarmfloran..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar