onsdag 31 augusti 2016

Ny ring...


När man inte har nån utbildning och mer som testar sig fram.. ja då inser man att i vissa lägen får man nog bara vänta tills man är lite säkrare.. jag är inte så bra på att vänta.. så jag köpte lite lim..



Jag hade som tänkt att göra små gripklor som håller i dessa mini små ametister på denna öppna ring.. men det är för pilligt för mig och min teknik är inte så bra ännu så jag googlade mig fram till det bästa limmet för smycken..


och kolla.. inte så tokigt ändå.. är lite kär i den faktiskt..
men nu ska limmet härda i 72 timmar... sen ska jag pensla på en glaze som ytterligare ett skydd.. blir nog bra..


den här ringen har jag gjort många gånger.. i huvudet.. funderat både hit å dit.. och sen att faktiskt få göra den.. det är så tusan roligt...


samma med dessa kloringa.. men det vet ju ni redan..


dom är så svåra att göra tycker jag.. men för varje misstag så lär man sig något nytt.. eller hur..


och ibland kommer något helt nytt.. från just ett misstag...


nu ska jag bara hitta vilka stenar som passar just i dom här..så får ni se hur dom blev.. men det tar vi en annan dag.. 

kram

2 kommentarer:

  1. Åh vad fin den översta med två små stenar blev, och det är så spännande att följa din resa! Hoppas på att kunna besöka dig med kameran en dag, fånga dig och ditt hem och din process :D Det vore sååå roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det skulle ju vara toppen, måste fixa min lilla studio först.. Men skulle verkligen vara roligt att ses .

      Radera