måndag 1 augusti 2016

Hemma från Halmstad..


Hemma igen... så skönt men också sån längtan till havet..
Jag har inte haft nån internet på två veckor.. så har inte kunna uppdatera mig speciellt mycket.. men såg igår att superfina Rania hade skrivit så fin om mig på hennes superfina blogg Rowantree
Tack!
Blir alldeles fnissig och glad.. bubblar i magen.. ja ni vet...


hon har skrivit ett sånt bra inlägg om att koppla ner.. tycker det är såbra!! Här kan ni läsa inlägget... Jag har ju inte riktigt lika svårt att koppla ner.. jag har som regel att inte sitta med telefonen när barnen är med.. inte vara så frånvarande som man blir när man begraver sig i sin Iphone.. men då blir det lite mer surfande på kvällen och får då så svårt att koppla av och somna.. 

Jag skulle kanske koppla bort min kamera istället... håller alltid på och fotar.. man blir lite frånvarande av det också.. ja ja nog om det...

Vi har ju som sagt haft semester.. äntligen fick vi åka till vårt älskade lilla rosa gula och blåa hus..


och tur med vädret hade vi också.. varmt som tusan första veckan...
Ni som följer mig ni vet ju att jag har pratat lääänge om att jag vill göra egna smycken.. och nu har jag äntligen samlat på mig allt jag behöver och äntligen så kunde jag testa att göra lite silver ringar.. som jag har gjort i tanken kanske tusen gången...



jag var in till Silververket innan vi åkte till Halmstad.. jag köpte det jag behövde för att kunna göra en enkel ring.. Hon på silververket var mycket hjälpsam.. hon tittade lite undrande på mig och sa "men alltså har du aldrig gjort det här? Ingen kurs? ingenting?... ja lycka till" Hon tyckte nog inte jag var klok.. men alltså Youtube är en källa av kunskap.. just sayin...






min sambos brulee brännare funkar ju toppen den med..






Jag gjorde några småfel.. saker jag tänker ändra till nästa gång.. men tusan va roligt det var.. 


Tänk va länge jag har velat gjort denna ring.. så gick det vägen.. tusan va glad jag var.. även om den blev för stor.. 



Jag har inte tagit några bilder på ringen helt färdig med sten och allt.. jag valde en ametist till denna..
men jag lovar att jag ska uppdatera med lite mer bilder med mina ringar.. 
Jag har fått några förfrågningar om att sälja mina ringar.. håller på att kolla upp det.. hur jag ska göra.. kanske kan öppna en liten tictail eller så.. får se... nej ni nu ska jag ta och packa upp all packning från sommarstugan och tvätta tvätt för två veckor..

önskar er alla en fina dag!


1 kommentar:

  1. Men självklart skriver jag om dig och dina verk, fina fina du. Du är så duktig, jag gillar designen på dina saker och att du inte gått någon kurs alls är fantastiskt! Vill själv lära mig mer om silversmide, kanske kan jag och min kamera dokumentera dig och ditt skapande en vacker dag <3

    vad bra att du är så duktig på att vara närvarande och nedkopplad, heja heja! Visst tar kameran / att fotografera också fokus men då är man i alla fall kreativ och produktiv till skillnad från när jag bara surfar bort min tid på... ingenting? haha men ja det är svårt det där, rackarns svårt.

    Jag hoppas i alla fall du får till det med företag eller hobbyverksamhet, det vore ju såå roligt! Var i vårt avlånga land bor du förresten, när du inte är i Halmstad och njuter? kram <3

    SvaraRadera