tisdag 26 april 2016

Tisdag


nu ska vi äntligen fylla den där sista lådan.. den har stått tom sen förra året.. vi köpte jord efter vi lämnat storasyster på skolan.. hon var så spänd.. dansuppvisning i eftermiddag..






Här är våran lilla innergård.. som att mina växthus drömmar verkar gå i spill i år så får jag försöka fixa till innergården tänkte jag...


jag kan ju inte säga att jag gillar färgen på varken tegel eller vägg.. jag näst in till hatar den.. och som att vi bor i en förening så kan man inte göra något åt den... men det får bli något plankbygge för väggen tror jag.. kanske nån skärmvägg i rotting eller pil så kanske man kan trolla bort dom.. 

hoppas också på att få till ett grönt tak i år.. hoppas på att min enorma pipranka ska klättra i repen jag har hängt upp..



sen tror jag på en ute dusch här.. jag det tror jag..




när vi köpte jorden på ica så passade vi på att köpa ett fint litet planterings set till barnen.. dom gillade det.. vi har planterat ut hälften av alla solrosor och blommor vi sått.. vågade inte riktigt ta alla i detta aprilväder...


nu ska vi packa ner dom super goda kladdkakorna som storasyster bakade igår och grädden ska vispas... vi ska strax åka iväg på dansuppvisning..i bokstävernas land..

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar