torsdag 21 april 2016

tankar runt barnkläder... jag blir snurrig.....


jag blir så otroligt trött... jag vill verkligen köpa bra kläder till min barn.. ekologiskt, hållbart, bra funktion , bra passform.. ja men så är det många gånger en ekonomisk fråga.. och på en undersköterskas lön blir det många gånger kläder från stora företag.. men jag blir såååå trött....

kolla in det här..
Här ser ni två byxor i stl 110.. inget konstigt med det..






men.. om jag tar fram ett par byxor i stl 92.. titta..



inget konstigt kanske ni tycker.. längden lite längre.. ja.. 


men kolla midjan... dom är lika som i stl 92... med andra ord.. 2år!!
Alltså dessa skit byxor gör mig så förbannad.. super små tajta byxor... jag kan ju tillägga att dom var nog ganska ok i storleken när vi fick dom.. men nu efter en tvätt.. hokuspokus... byxorna kan inte längre användas av din 4 åring utan 2 åringen får ta dom...





jo så vad gör man då med dessa byxor.. jo man kan ju alltid sy upp dom till den i familjen som kan ha dom.. Jag vill verkligen inte bara slänga helt funktions dugliga kläder.. och ge bort går ju knappt med tanke på att ingen 4-5 åring nog kan ha dessa byxor..
nej..vi gör så här:
1 klipp av benen vid bra längd..



2. nåla..


3. sy.. jag tog vanlig raksöm.. gick jättebra..





Japp här står nu min dotter som nyss fyllt 2 år...har precis börjat med stl 92.. det är fortfarande lite stort.. men visst är hon fin i sina uppsydda byxor i stl 110... ibland blir man så trött...

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar