torsdag 7 april 2016

det regnar..


och jag borrar ner tårna i min yoga matta..
jag behöver verkligen det nu men min handled gör för ont.. vad har hänt...värken ilar i hela mig..

det försätter att regna...




idag var en sån dag som jag bara skulle ha velat sitta i badkaret.. lyssna på ljudet av vattnet...smörjt in mig med den bästa oljan..
tvättat mitt hår... lyssnat på bästa låten och dansat mig torr..

men den lyxen har jag inte...
vi är hemma allihop och regnet öser ner... vi måste hitta på något annars blir det nog myteri här hemma..


så vi planterar..


jag sitter och dagdrömmer om silver och hur jag ska göra den där ringen som jag har en sån klar bild av..storasystern tycker att jag kunde väl vattna i alla fall.. 
jag skärper mig..

vi planterar och regnet öser fortfarande ner....





efter en uppryckning från min sida så fick vi till det..


Nu var det bara min uppgift att plasta dom små krukorna och kanske få en liten stund för mig själv att tänka klart mina tankar..alla mina hundra tankar som drar runt på en gång... medans jag plastar krukorna och ser på hur regnet slår mot rutan så så sorterar jag dom och får ordning på allt... jag går tillbaka till min yoga matta och borrar ner mina rötter och känner att allt är som det ska...allt är bra.

kram

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra att du har ont, hoppas det blir bättre snart <3 Plantera ser mysigt ut, speciellt med hjälpredor. Beundrar styrkan i de som väljer att bli föräldrar, just det där när de är små och det kan kännas svårt att få lite egentid. Heja dig! Klappa dig lite extra på axeln och ha en fin fredag och riktigt bra helg. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja egentid.. vissa dagar drömmer man om det.. men det finns faktiskt inget bättre än att få mysa hemma med tjejerna.. att bli mamma är nog det bästa jag har gjort.. visst är det kanske tufft ibland med 3 små barn men tusan va härligt det är också!! kommer nog tycka att det här är semester när alla är tonåringar.. ha ha ha tänk dig 18, 16 och 14.. oj oj
      stor kram till dig Rania och tack att du läser och kommenterar i min lilla blogg, det gör mig så glad :)

      Radera
  2. Vilken fantastisk blogg jag snubblade in i! Jag blir så lycklig när jag hittar såna där jag direkt känner att här kommer jag stanna.
    Vilka fina hjälpredor du har. Hoppas att de kommer mycket fint i krukorna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ida!
      och tack vad glad jag blir och oj oj va roligt med en ny läsare.. Så roligt att någon gillar min lilla blogg ute i stora bloggvärlden, du är så välkommen och hoppas du kommer gilla mina inlägg! Hej och mycket välkommen :) /Anna-Lena

      Radera