onsdag 6 april 2016

Den finaste av vårdagar..


jag har jobbat jättemycket.. hinner inte med det som gör mig glad..
barnen.. mannen.. foto.. bloggen... 
men nu äntligen är dessa två veckor av jobb nonstop över.. jag har verkligen inte ett bra arbetsschema.. tur att jag byter jobb snart..

men så igår fick vi äntligen en ledig dag tillsammans.. vi började med att lämna storasystern på skolan sen stack vi övriga till ica.. vi skulle handla lite mjölk och allt det där som är slut efter helgen.. men vi kom hem med ett gäng knölar och frön.. mjölken glömde vi såklart..



 D A H L I A 







Vi upptäckte att nästan alla frön vi köpt får vi vänta lite med att så.. och knölarna ska visst ligga lite i blöt innan vi får gräva ner dom så vi fika lite innan det var dags att hämta storasystern på skolan igen.. och jag upptäckte när jag tittade på dessa foton att det verkligen är dags för mig att klippa mig.. ringde å tjata på min lillasyster att hon måste komma och hjälpa mig att klippa mig...


vi fikade ute.. det är så mysigt på vår lilla baksida.. som ett litet uterum med häcken runt uteplatsen.. vi har en otroligt fin baksida för att bo i radhus ändå.. 


vi väntade på min syster men tusan va tid hon tog på sig så vi kunde ju bara inte vänta med bullarna.. den röda och blå jordgubben fikade före.. goda bullar var det...


min syster säger till mig att hon tycker att jag ska börja sälja mina smycken som jag gör.. kanske det.. vad tycker ni?
vi får se...




vi tog en promenad till skolan.. vi hittade så mycket blåsippor i skogen.. ett hav av blåa blommor.. helt underbart! är så otroligt glad att blåsippan inte är fridlyst här i Knivsta..


vi var ju tvungna att stanna i lekparken en stund också.. 





 efter att vi gungat och grävt och balanserat och cyklat så var det dags igen att samla ihop hela skaran av barn och ta bilen ner till Ica igen... för att köpa mjölk..

en helt vanlig ledig underbar vårdag... 

kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar