lördag 12 mars 2016

Snabbaste pizzan....


ibland så står man där super stressad.. fredags eftermiddag.. trött och hungrig.. å barnen bara.. " men det är ju fredag, vi ska väl ha fredags mys mat"

ungefär så var det i fredags.. det var då vi hittade dessa fantastiska pizzor i mera vego kokboken..


i bocken fanns ju ett underbart recept.. men vi hade ju som inte riktigt planera det är så vi tog mer det vi hade i kylen .. 


pizza på tortilla bröd.. ja jag vet vad ni tänker.. på tortilla bröd?? Ja, jag tänkte också så men ge det en chans.. det var gott som tusan!

Fullkorn tortilla 
vi gjorde lite tomatsås med vitlök och kryddor
majs
tomat 
squash
paprika
mini mozzarella
lök
vitlök

barnen ville ha skinka å hushållsost på...

225 grader i ja.. tills osten smällt.. typ så...


ballerinan och örnen hjälpe ju självklart till... mycket av min mini mozzarella försvann.. misstankarna går helt klart mot ballerinan.. 






tjusiga pizza alltså...



alltså vilken lyx va.. egen mynta från trädgården.. vi alla har längtat så.. äntligen myntavatten.. är nog det bästa jag vet.. vi tog i lite ingefära också.. tusan va gott!





Alltså när man gillar å fota så tappar man oftast tiden.. man glömmer att man har mat i ugnen för att man är så upptagen med att fota salladen å så.. ja så pizzan blev lite bränd.. men men.. ja så blev den ju kall också innan jag hade fotat klart den.. men den blev god i allafall..

Barnen gillade sina i allafall.. å tur var det..


japp ett litet lördags tips till en super enkel och supersnabb  lunch eller middag.. önskar er alla en fin Lördag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar