tisdag 8 mars 2016

Planterar sticklingar och njuter av solen..


När man har tre barn får man sällan göra något själv.. ni vet göra något lite snabbt.. nej det ska oftast hjälpas till.. och också denna gång fick jag massa hjälp när jag i smyg lite snabbt sådär i köket tänkte plantera några sticklingar...





Dom fick välja vilka sticklingar dom ville plantera..




Klara valde denna blomma.. kan inte namnet på den.. Det är en hängväxt som brukar vara lila.. undersidan på bladen skiftar i lila toner. Jag fick sticklingar av min arbetskamrat. 






pilligt det där att få ner sticklingarna i jorden.. men tusan va duktig hon är..



Himla fin det blev..








Vi planterade och planterade men ändå fick vi sticklingar kvar.. jorden och krukorna tog slut.. får bli en ny tripp ner till prylboden och inhandla krukor och glasfat..
Det är nå visst med gamla terrakotta krukor.. tycker det är så vackert.. nej nu ska jag sluta blogga och städa upp all jord som är utspridd över hela köket.. jag som trodde jag skulle kunna plantera om lite snabbt.. pyttsan.. men trevligare planterings sällskap kan man ju inte önska sig...

kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar