torsdag 11 februari 2016

Torsdag....

I dag är det så där grått och rått.. himlen är alldeles
vit..det är svårt att fota då..









Jag har planterat om alla blommorna här hemma.. det började med att jag skulle plantera om en blomma.. men så när jag ändå höll på.. så slapp jag ju göra det där andra som jag måste göra..




P A L E T T B L A D








Alltså jag har ju tänkt mycket på det här med att handla, köpa secondhand.. ja ni vet ni som har hängt med här.. en av tankarna jag har är att jag ska köpa det jag vill ha.. det jag verkligen vill ha även om den är dyr.. då sparar jag till just den och köper inte massa annat som en tröst över att jag inte tycker att jag kanske har råd med den jag ville ha.. alltså gud fattar ni vad jag menar..

hur som haver.. nu har jag i allafall gjort just det...

jag sparade och nu har jag köpt ett armband som jag har tittat på så länge... visst är det fint..







Det är ett armband från Rock me Jewelry.. jag ÄLSKAR deras smycken..
deras svenska återförsäljare är forgoodluck
önskade så att dom kunde ta in lite fler smycken..




Tusan vilket dåligt ljus det är..men det passar när man sitter och lyssnar på Townes van Zandt.. waitin around to die.






Nej mina damer och herrar nu ska jag gå och titta på saltkråkan med Klara.. hon tycker det är läskigt när skrållan får sylt på sig..
så nu tar jag mitt te å myser ner i soffan med tjejerna och väntar på pappan som är på årets kock...

kram

2 kommentarer:

  1. Fina du, så rätt du tänker. Jag tänker likadant. Försöker spara till sådant jag verkligen vill ha, handla få plagg och saker i bättre kvalitét som kommer hålla livet ut. Känns ju så bra när man sparat och väl kan köpa det där man suktat efter. oerhört fint armband.

    Just nu rensar jag ur hemma, skänker och säljer. Känns bra. Pengarna sparar jag till mina drömmar. Och låten, ack den är så bra! Tror jag hittade till den via Jills Veranda? Mycket bra musik där!

    SvaraRadera
  2. Jag håller också på och rensar här hemma.. skänker bort mycket.. säljer en del.. försöker också spara till en grej.. jag vill så köpa en Canon eos 6d såååå du förstår att jag kommer få spara et tag :) Men du jag måste tipsa dig om en musik dokumentär Heartworn Highways..är om coutrymusiker.. Jättebra musik.. Den är från 1981 så vet inte riktigt om den går att hitta på nätet eller kanske utub.. får återkomma om jag hittar den någonstans..

    SvaraRadera