lördag 6 februari 2016

loppisfynd...


för ett tag sedan hittade jag en garnpidestal på en loppis.. 
tråkigt nog så var den målad i en inte så trevlig mintgrön...




jag åkte till bilteam och hittade nån slags avfärgning.. och när jag ändå var så nära plantagen så kunde jag inte låta bli att få med mig
lite små lök hem..
jag älskar dessa..



på bilderna här så har jag lyckats skrapa av de mesta gröna färgen.. missade att ta ett foto av den innan..






A V F Ä R G N I N G



Sagt och gjort så kladda jag in hela piedestalen..





Och väntade.. och väntade.. å kladda lite till.. och väntade.. å väntade.. ja ni förstår..




Tålamod är ju inte min starka sida så jag orkade inte göra om hela grejen en gång till.. även om den skulle behöva avfärgas minst en gång till.. utan jag bestämde mig mer för att det går att leva med lite gröna fläckar på en piedestal.. Grön ska väl vara den nya blå.. eller...



Så här är den.. den där värsta mintgröna är borta..



och Mattias.. tack för blomman..


Önskar er alla en fin lördag och hoppas att ni kommer iväg på nån härlig loppis.. här har ni lite boktips att hålla utkik efter..
Den blå maten.. underbar!

Här hittar ni lite mer om den..

Kram

2 kommentarer:

  1. Så fin den blev! Tycker det är charmigt med lite rester av färgen och dess forna historia liksom :)

    SvaraRadera
  2. Gillar också när det är spår kvar. Blir lite mera liv.
    Avfärgning...måste jag kolla in. Har en del saker jag vill få bort färg på.

    Hoppas att du mår bättre i ryggen!

    SvaraRadera