onsdag 3 februari 2016

Ischias och kojbygge....

Jag fasar alltid för när det ska hända.. min ischias..
Det är så smärtsamt och det går nästan inte att göra något förutom att ta små steg..röra på sig är ett måste och sen smärtlindra..

så nu händer det...

jag är själv denna vecka med tre barn.. hur ska det här gå..






jo jag glömde kanske säga att minsta tjejen är ju självklart sjuk också.. och hon tar inte hänsyn till nå ryggont inte.. så vi bygger koja och läser böcker.. 




O J




Måste passa på att tipsa om dessa böcker.. Helt underbara..
Det är typ pekböcker till åldern 0-3 i tjockare kartong..
så himla fina och roliga.. alla mina barn älskar dessa böcker..
Finns här



och Stina Wirsén gör ju också Vem serien för dom lite större barnen.. typ 2-4 år så gillar man nog vem..


sen kan jag ju flika in med att dom är mycket roliga.. så jag som vuxen gillar verkligen också att läsa dom..




Verkligen ett bra boktips om ni ska ge bort en present eller till era egna barn i den åldern.. Vi älskar dom här hemma i allafall...






Det här är en av mina favoriter.. en stjärna vid namn ajax
av Ulf Stark och illustrerad av Stina Wirsén..
Ett tips är att kolla efter den på loppis.. ser den ofta..




Tycker den är så fin på alla vis..





så nu att dom gjort en ny bok.. eller kanske det är ett tag sedan men jag har i alla fall missat det.. ska genast beställa den..
Den heter Systern från havet.. kolla här...






Nej nu är det dax för mig att upp och röra på mig då jag börjar få fruktansvärt ont av att sitta stilla så här vid en dator.. och kanelbullarna jag mutade barnen med för att kunna skriva detta inlägg är slut så..

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar