onsdag 10 februari 2016

instagram...

Jag älskat tusan Instagram.. så många fina konton att följa, inspirerande till tusan och jag har verkligen hittat många bloggar som jag följer på instagram..

Mitt konto som jag har nu finns direkt länkat här på bloggen så ni hittar lätt dit.. men jag vill visa lite bilder från ett av mina gamla konton...

Jag hade ett konto som hette SaltSill.. Jag tog ofta bilder och skrev recept på Smoothies och Detoxvatten.. chiapuddingar, raw food..

 Ja ni förstår..











Många olika smoothies gjorde jag.. herre gud va påhittig jag va.. 










Jag avslutade det kontot ganska abrupt.. tyckte att instagram tog upp för stor del av min tanke, tyckte det var så viktigt att ha många följare och ha kvar dom.. ständigt uppdatera med nya recept och bilder... så en dag kände jag.. nej det här är inte bra för mig.. så radera jag hela kontot..
Frihet kände jag... Nu har jag inte samma krav på mitt instagram.. jag har inga krav alls faktiskt.. jag lägger upp dom bilder jag gillar och följer nån.. kul 

men tusan va duktig jag var kan jag tänka så här i efterhand.. många många recept och många fler bilder än dom här har jag..

Jag kanske ska börja lägga upp lite olika recept här på bloggen för skojs skull.. är det något ni skulle vilja läsa om?

kram



2 kommentarer:

  1. Åh vilket konto du hade! Förstår dig med pressen, jag blir glad för nya följare men försöker träna på att inte kolla på siffrorna... Svårt är vad det är. Men du, här får du hemskt gärna posta recept ibland - det mottages mer än tacksamt! Jag är hopplös i köket :P

    SvaraRadera
  2. förstår att det måste kännas viktigt för dig som egen företagare, både blogg och instagram..men du är ju så jäkla duktig så du kommer nog inte tappa följare i första taget.. roligt att du vill ha lite recept.. jag ska nog lägga upp några då och då.. som du vet så har ju jag en egen personlig kock till all övrig mat.. och det är tur.. jag är också hopplös i köket..smoothies och kladdkakor.. det är jag bra på..och så är jag en jäkel på att koka ägg :P

    SvaraRadera