onsdag 20 januari 2016

Sanzoku no musume Rönya

Om jag ska vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte vem 
som är mest glad över detta.. jag eller barnen..
Kanske jag...

Vi är ju stora studio Ghibli fans här hemma å nu
kommer äntligen Sanzoku no musume rönya..

Ronja rövardotter



Den ny tecknade versionen av Ronja premier sändes i Japan 2014.
Ronja är regisserad av Goro Miyazaki son till grundaren av animestudion och en av japans mest
framgångsrika filmskapare Hayao Miyazaki.

Nu är det premiär på barnkanalen den 30 januari kl 20.00

Studio Ghibli gör dom mest underbara filmer..i somras tittade vi på Ponyo för första gången.. den var underbar.. Vi hittade den på nätet men då bara på japanska.. men det är
verkligen nå viss med deras filmer.. språket är inte så viktigt..





som tur var hittade jag filmen i en butik då vårt internet inte är det bästa på landet...



Andra filmer från studio Ghibli är:

Laputa-slottet i himlen
kikis expressbud
spirited away
det levande slottet... 

och ja många till.. Jag har inte sett alla filmer som dom har gjort men en av mina favoriter är Spirited Away.. helt fantastisk..

men barnens favorit.. ja förutom Ponyo är såklart..

Min granne Totoro



Nej nu ska jag sopa upp alla dessa fina popcorn som ligger på golvet efter vår film kväll.. men hörrni.. missa inte
Sanzoku no musume Rönya 

barnkanalen 30 januari kl 20.00

kram

2 kommentarer:

  1. Ghiblis Filmer är ren och skär magi! Älskar stilen de är tecknade med, karaktärerna och musiken. Mina favoriter är nog How's Moving Castle, Totoro och Laputa tror jag.

    Ska bli kul att se Ronja, men den lär väl sändas på svenska vilket jag kommer ha svårt för - vill se Miyazaki på japanska. Sedan är den lite stelare tecknad men jag ska nog överleva - den kommer fortfarande fullkomligen osa av Ghibli-magi!

    SvaraRadera
  2. Jag rekommenderar dig verkligen att se ponyo om du inte har sett den.. den är helt magisk.. Om vi har tur så kör svt serien på svenska på barnkanalen och kanske på japanska på svt.. ibland vet jag att man kan välja språk på barnkanalen.se

    SvaraRadera