fredag 22 januari 2016

Pico de Gallo...

Att vara hemma och vabba gör att man får lite mer tid hemma än man brukar.. vad gör jag då.. fotar såklart..

Tänkte då ge er ett super smarrigt tips till fredags myset eller varför inte till taco-fredag..

Jag har fotat.. såklart min version av Pico de Gallo.. Tomatsalsa.




Alltså det här receptet är så bra.. snabbt och gott!
Håller en evighet i kylen..





1 burk krossad tomat
1 röd lök
paprika efter egen smak och mängd
lite socker och salt
och en skvätt vinäger..
koriander.. i mängder...
chili så mycket du vill..

blanda.. 

Perfekt till tacon eller som dipp..
Super snabb och god salsa.. självklart är denna godast om du gör den på färska tomater.. men man tager vad man haver.. skulle nog också haft rödlök i om jag hade nån hemma... 












sen när vi ändå håller på så gör vi ju självklart en underbar 
Guacamole..



Jag brukar mosa på skärbrädan sen ner i burk med koriander och lite salt.. i med några skedar pico de gallo.. och hepp.. Världens godaste Guacamole..








Hoppas ni alla får en mysig fredags kväll.. här blir det tacos med dessa godingar.. sen kommer äntligen pappan i huset hem efter en hel vecka borta med Fazer Culinary Team. 
Ja lite måste jag ju skryta..


Kram

3 kommentarer:

  1. Åh! Just till tacos är vi alltid så dåliga / lata och köper färdiga såser men nu jäklar har jag sparat dessa två recept - nästa gång ska jag göra egen! tack :D

    Spännande att din man varit iväg med Fazer, får man vara nyfiken (det är jag alltid) och fråga vad han jobbar med?

    Önskar dig och familjen en riktigt härlig fredag och helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar dig.. du kommer aldrig någonsin kunna äta burksalsa om du testar denna.. så enkelt å så gott.. sen kan man göra ganska mycket sala för den håller sig i kylen.. jag brukar använda den till å göra köttfärssås också.. smidigt.. Och så undra du om Patrik.. det är bra att du är nyfiken så får jag skryta lite..Ja han är med i deras os-lag.. fazer culinary team.. dom ska vara med å tävla i tyskland i nov.. tror jag att det var.. Ja jag är såå stolt.. alltså glömde kanske säga att han är kock..

      önskar dig och dina en härlig fredag och kör hårt med salsan nu..

      Radera
    2. Nä, jag har en stark känsla av att när vi väl gjort egen (inte skett än) lär vi aldrig köpa igen! Härligt att den håller länge med - och glasburkar har vi gott om! :D

      Åh, klart du får skryta - vad roligt att han är med och tävlar, han måste ju vara grym! Hoppas det går bra för dem :) Härligt det låter att bo med en kock också, jag älskar ju god mat...

      Hoppas helgen varit fin :)

      Radera