söndag 31 januari 2016

Loppis Söndag..

Det inte så ofta jag kommer iväg själv.. vet faktiskt inte varför men idag så kom jag iväg på loppis..
riktig stor loppis, där man får stå och trängas och deala med priset.. jag är så fruktansvärt dålig på att pruta..

men här är några av skönheterna jag fick med mig hem..


så nöjd med den lilla gubben..


men mest nöjd är jag nog över det lilla fatet.. tänker att man kan ju aldrig ha för några små fat.. 
eller mässings ljusstakar för den delen..


nej nu ska vi ta och börja förbereda maten här hemma, tror nog att jag ska försöka övertala kocken här hemma att laga mig lite såna som han vet att jag gillar..
Hoppas ni får en fin kväll..

Kram


5 kommentarer:

  1. Åh vilka fina små fynd! Små fat (eller skålar) kan man Absolut inte ha för få av! Var längesedan jag var på loppis nu... är väldigt sugen, får försöka ordna det snart.

    Fin söndagkväll till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid kul att gå på loppis.. jag har bestämt att jag ska börja prioritera att komma iväg, då jag tycker det är så roligt... och verkligen.. man kan aldrig ha får få skålar och fat.. :)

      Radera
  2. Den lilla gubben...underbar!
    Loppis är en favorit. Att få gräva efter fynd i lådor eller bakom saker.
    Att det får nytt liv, gillar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det underbart!
      Jag var vid fyrispark.. i stenhagen.. tror jag.. Men du vet kanske..
      Visst var du också från uppsala? Hur som haver så var det i allfall en verkligen lyckad loppis tur och sååå mycket folk.. helt galet på dom loppisarna..

      Radera
  3. Svar: Tack snälla du :) Ja, än är det allt lite snö kvar men det är rätt varmt om dagarna nu (fast idag hade vi -10!) så vi får se hur länge det stannar... Riktigt bra och jag lyssnade på första avsnittet av Podcasten, också väldigt bra! Tack, känns bra att vara på benen idag och ta tag i måndagen så som den här veckan borde ha gått till haha. Hoppas allt är bra med dig och att du också får en fin, ny vecka och bra start på nya månaden!

    SvaraRadera