tisdag 26 januari 2016

chia love...

Jag har länge ätit Chiapuddig och man måste lixom variera sitt recept annars blir det ju lätt lite tråkigt..

men nu har jag hittat på något som är så gott att jag nog måste dela med mig..








Jag har börjat göra min chiapudding på Laktosfri mjölk.. Tycker nog att smaken blir bäst till det här.. kanske att kokosmjölk skulle funka bra.. antagligen jättebra..







Mitt Recept

1,5 msk chiafrö

2 dl laktosfri mjölk

vanilj pulver (efter egen smak)

1 blodapelsin

sedan är det helt valfritt att ha i citrus efter egen smak..







Sen brukar jag ha i lite granola men det receptet kan vi ta nån annan dag..

Tänk va vilka blåa drömmar man kan ha mellan blodapelsiner och chia frön..
Untitled #3

det är mycket fåglar och blåa toner som går i mina tankar runt vår köksrenovering.. ja vi får se hur det blir.. 

nej hörrni, vispa ihop er en chiapudding nu.. perfekt till frukost eller lättare lunch..

Jag brukar tjoffa ihop allt i en burk på kvällen så skarkar jag den lite då å då.. sen får den stå över natten.. perfekt!

Ha det bra nu..

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar