lördag 23 januari 2016

Buy less, choose well....


Jag har pratat om det tidigare.. hur mycket jag älskar blocket..
Jag försöker verkligen leta efter sakerna jag vill ha 
på second hand innan jag köper nytt..

ett av mina nyårslöften.. ja faktiskt.. jag avgav nyårslöfte..



Ja det får bli ledorden för 2016..




Några tips för att hitta grejerna du vill ha är att skaffa bevakningar på blocket..

tror nog jag blivit blocket beroende..

Här kommer några av dom jag har på min bevaknings lista.. 


 

underbara pinnstolar.. kolla här



helt galet fint månbord...här 





vem skulle tacka nej till detta..ursnygga bordet


klassiska stolar som är mycket populära..




sen har jag länge.. länge letat efter ett bra skåp som jag vill ha i mitt kök.. var av jag har tusen olika bevakningar på skåp.. men jag ska bespara er och bara visa ett som jag tycker är helt underbart..


ni finner detta skåp här..


Sen vill jag tipsa om Refurn verkligen billiga och så kan man boka olika möbler för att komma och titta utan köptvång eller avgifter.
detta i Stockholms området..


sen självklart ett sista tips men kanske mer ett lokalt sådant för oss i stockholm, uppsala området..

Knivstas egna underbara lada..


Ni finner mer info här.. och så ska ni självklart följa dom på instagram @varuförmedlinen





hoppas att någon får lite inspiration till att kanske tänka lite mer miljövänligt och handla lite mer i andra hand.. 

och nu kom jag på.. kolla in den här sidan..  

Kram!

2 kommentarer:

  1. Jag tänker exakt likadant, kommer jag på en specifik sak eller ett plagg jag är ute efter letar jag alltid efter second hand först! Lokala butiker här, tradera, citiboard.... har man lite tålamod hittar man oftast något och det känns så bra!

    Kul att du tipsar om nya portalen också, tack! :D

    SvaraRadera
  2. Svar: Så trevligt att du gillar dem! Men, självklart länkar jag - det verkar jättegott och var ett bra recept, och bra innehåll är värt att dela med sig av! Antalet följare någon har kunde jag inte bry mig mig mindre om. Tycker du skriver så himla himla fint också <3 Ja men visst är designen tydlig och stilren? Gillar den jättemycket! Kram till dig, hoppas du har en bra söndagskväll och att du får en bra start på nya veckan imorgon

    SvaraRadera